onsdag den 10. oktober 2012

Shopping i Berlin



Da jeg lige har været i Berlin afterspurgte en læser nogen gode shopping steder og fede butikker. Hvilket jeg nu vil prøve at besvare så godt som jeg nu kan, eftersom jeg kun var der i to dage!



Det umildbart største område ville jeg mene er fra Wittenbergplatz og ned af Tauentzienstrasse. Tages u-bahen til Wittenbergplatz, kommer man direkte op til det store center KaDeWe. Det inderholder syv etager, men hovedsageligt afdelinger for de stører modehuse. På Wittenbergplatz ligger også stor American Apparel med et godt udvalg. Hvis der efterfølgende fortsættes ned af Tauentzienstrasse finder man de store kæder og highstreetbutikker som, Zara, H&M, Mango, Urban Outfitters, Nike store  m.m.




En anden gade er Friedrichstrasse der krydser Unter Den Linden, her kan u-bahnen tages til Friedrichstrsse, hvorefter gaden ellers bare følges mod Unter Den Linden og krydser videre over. Her findes der butikker som, Gina Tricot, Zara, COS, Weekday og meget mere!




Et sidste lidt mindre sted er Alexa centeret, der ligger på Alexanderplatz som u-bahnen også kan tages til. Her i findes 180 butikker, hvor der bl.a. kan nævnes at Mango, Vila, H&M er.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar